Alla inlägg under maj 2012

Av Sami - 29 maj 2012 17:33

Ska snart på simmning. Baletten är slut för temin nu, men jag kan ju dansa hemma. Jag hoppas vi gick vidare i skolans talang jakt vi hade en bra koreografi. ( Vi dansa) Men vi hade bara hunnit träna i 2 timmar! För vi fick red på det dan före auditio men skulle absolut vara med. Det var jag och clara som dansa och jag tyckte det blev rätt bra för att ha kommit på och övat på i baraa 2 timmar. Det var blendning av modern ch balett. Jag hade mina tåskor.  Men vi kunde inte träna inne så vi fick träna ute. Jag gjorde en skål av aluminium folie och satteöver tå spetsen och sen drog jagöver n strupa över hela skon då gick det bra. Nu måste jag på simmningen säger mami. Ses sen!

Av Sami - 27 maj 2012 21:08

Nu vet jag att jag inte skrivit på länge. Men jag har haft ganska mycket senaste tiden. I lördags hade jag två konserter med skolan och en med dansskolan. Allt gick bra. På luchen som vi fick en timme på oss på var roligt. Vi satt och gap skratta åt fåglarna som strodde nudlarna var maskar. Vi åt kinamat. mmmmmmmmmmmmmmm! Sen diskuterade vi lite eurovison. En kille i min klass en av dom två har lärt sig alla bidragen utantill typ och går och sjunger dom hela tiden!!! Fnissgurkorna kallas också misstolkarna för dom är världsmäster på att misstolka typ när fröken säger att vi ska jobba med dom fyra stånden. Alltså adel, präster, borgare och bönder. Det var en stressig men härlig lördag.


Men nåt mer som är härligt är eruvison. Vi vann med en stjärnklar seger heja loreen!!!!


Men här kommer mina egna kommenterer till bidragen. Jag gillar att leka kommentetor. Alla bidrag som jag har nåt att annmärka på ialla fall.

                                                  
                                                  
        

http://www.youtube.com/watch?v=Pfo-8z86x80

Sverige- Helt fantastiskt. Sexton tolvor!!! Poäng från alla länder utom italien.


Österike- Ehh hallååå! Jag tänker inte lägga uup den videon på min blogg. Här är det ing hmm opassande. Det enda bra var att dom var onormala.


Norge- Love u Toji! Jag vet inte vilken som var först så jag vet inte vem som härmas. Men även om han härmas är han mycket bättre! http://www.youtube.com/watch?v=QdHnenxPPnc&feature=player_detailpage

Han är jätte bra särskilt dansarna! Jag blev riktit arg när jag såg deras sista plats.


Ryssland- En favorit hos mig. Party for everybody faktist!


England- Ja jag är ett spöke nu. Jag doooooooooooog av uttråkning. Jag har inget emot att älder är med dom ryskarna gummorna var såååå bra. Men han hade kunnat stanna på ålderdoms hemmet. OBS kolla inte då blir du också ett spöke. http://www.youtube.com/watch?v=pFNv9pjqZkk&feature=player_detailpage

nu måste jag gå och lägga mig. Men forsätter kommerntera låtar i morrn.

 





Av Sami - 24 maj 2012 15:51

Snälla förlåt mig för at jag inte hunnit skriva på så länge. Men igår skrev jag faktist. men den här bloggen har blivit jätte konstig. Det har blivit nåt fel. Jag ska kolla upp det.

Av Sami - 14 maj 2012 20:46

HJÄÄÄL! Vi har namn geografi prov på onsdag. Jag fattar ingenting. Jag trodde det var nästa onsdag. Det är en massa  namn! Som arvika, ludvika, kumla osv, osv, osv ,osv! Det är alla städer och vatten isvea land. Hjälp mig. Jag lir galen. För många städer! Fast det är jag ju redan. Hallå!? Jag trodde leksand låg i skåne! Kart sinne kan ju inte alla ha. Jag känner mig som en dumbom! Jag och min kompis anonymisa skulle ha origentering på gympan. Båda hade noll kartsinne. Hon sa att på kartan var det fullt med prickar oc steck min i skogen fanns det PIIIIIIIIP inga prickar och streck. Och det stämer ju.


Lite intresant och häpnandsväckande fakta:

1. I japan finns det fyrkantiga vatten meloner. Dom kostar ca.300kr extra. För dom är så svåra att odla. Och dyra att odla.

Dom dlar dom i lådor som dom köper nya så fort den växt lite. Och vet du varför dom gör dom?! För att dom inte ska rulla iväg. Knäppt! Tror du mej inte? kolla själv då. PS: Bilden är inte genom manipuerade.  

2. Leksand ligger i dalarna inte i skåne!


3. Arvika ligger i värmland inte i dalarna!


4. Jag och anonymisa klarade orienteringen, vilket är väldigt häpnandsväckande.


Hej då!

Av Sami - 6 maj 2012 10:03

Med klassen sa vi ha en loppis. Vi ska samla pengar til klassresan i femman. alla som vill får komma.

Här är affishen jag gjort och klistrat upp i hela stan.  

Gitarrkonserten i lördags var GANSKA lyckad. Jag råkade slå adam som stog bröve mig tre gånger i huvdet på gitarren. Det var så trångt. Plus råkade mitt band gå sönder när jag skulle spela. vi stod upp så alla hade ett band runt halsn med gitarren i. Efteråt var jag och kolla på mina kompisars teater föreställning som var jätte bra! Sen åkte jag på sim tävling. Fick brons pokal. På söndagen var jag på loppis. vi hade ett stånd med mina förelderar. Vi sålde för 30kr. Misslyckat! Hoppas vår på fredag blir bättre. Men jag och min kompis, Flätde blomkransar, sprang upp och nr för kullarna ( vi var på anundshög),

åt glass, åt hotdog, åt ostbollar, gunga, låtsades vara kpare i vårt eget stånd för att locka säljare, kollade o dom andras stånd och lekte att vi var franska turister som bra kunde prata engelska och franska. Och som blev fasinerade av kullarna. Sen åkte jag på dans. sen åkte vi hem till dem och grilla.

Av Sami - 2 maj 2012 19:16

Jo jag är på Elgiganten. Jag skriver på en son här test padda. Jag var på sjukhuset idag. jag ska operera mi. Dom ska söva mig med narskos. Jag trodde operationen var ida så jag blev jätte rädd. Jag ba: hjälp! jag vill inte! när syster kom. Då sa hon att dom inte skulle operera mig idag. Utan bara kolla. När ska ni skära sönder mi mun då?! fråga jag. Hon sa atta jag lät lite överdrin. Det tyckte inte jag. Jag fyllde  en blankett om typ allergier och sånt . det ståg övriga önskemål? Jag skrev att överleva. Jag är rädd! I lördags såg jag titanic. Den var SUPERBRA! Fast sorglig. Jag titta med nn kompis. Jag grät hela sista timmen. Buhhhhhhhhhhuhuuuuuuuuuu!  Men det var en fantastisc film. Vi var också på shck fyran gick tyvär inte vidare! Titta på en hund uttällning på hundar också.


Titanic

Handlar om: Båten som sjunk för hundra år sen. Även en kärleks historia om ett ungt par. När mrs dawson, som övderleve katastroen ser ett repotege på tv och dom visar en bild som dom hittt på en ung kvinna i titanic. upptecker hon att dt är hon själv. hon res till forskarna och berättar om å båten dsjunk. och det är själva berättelsen som är filmn.

Längd: C.a 3 och en halv timma.

Rekomenderad för: Alla! Men kanske helst nte för barn under sju år.

Går på: Bio i 3d. Billjeter kostar c.a 130kr

Betyg: +++++ av fem möjliga!

   

Presentation

HEEEEEEEEEEEEEJ!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Jag tänkte kanske ha en liten frågestund. Vad tycker ni? Ska jag ha en frågestund på bloggen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards