Direktlänk till inlägg 30 april 2013

hej hej

Av Sami - 30 april 2013 16:20

Nu var det ett tag sen jag blogga men nu är jag här i gen. Whoop whop! Ville egentligen barahälsa glad valborg men kan ju passa på att berätta om göteborgarna vi hade här förra veckan. Jag går i musiklass och vi hade förra veckan utbyte med göteborgs musiklasser. 30 maj ska ni åka till göteborg. Vi ska på LISEBERG!!!! jag har faktiskt aldrig varit där, undra om jag vågar åka atmosfear. Har nån åkt den? Var det läskigt? komentera i så fall. Men i alla fall skulle det sova två göteborgare hos mig. Jag var ganska nervös. Man vill ju inte sabba allt första gången.  Så jag sa till alla mina kompisar att låtsas att jag var normal. Sen försökte jag komma på vad jag skulle säga. Anonymisa hjälpte mig. Tänk liksom om jag skulle säga: Hej. Jag är Samantha. Jag ska sova på golvet idag. Det hade ju varit lite pinsamt och otrevligt. Anonymisa trodde inte heller det var nån bra ide. Det gick inte så bra ändå. Vi fick 10m på oss hälsa. (värsta speeddejt typ?!) Jag blev jätteblyg helt plötsligt. Det värker jätte konstigt men jag kan vara blyg. När jag träffar någon första gången är jag typ alltid jätte blyg. Det är bara efter ett tag som det släpper och jag blir mitt riktiga jag som skriker om världens orätt visor och miljön eller är gal. Glad och galen och miljöaktivist det är jag det. Så jag presenterade alla utom mig själv typ. Det här är den och den och den. Ächs det blev bara knäppt. Sen övade vi inför konserten tillsamans. ja man kan väl säga att deras musiklärare använde väldigt stora gester när han dirigera och att ganska många stod och fnissa och att våran musiklärare hoppades innerligt att han inte skulle se det. Sen åkte vi hem och åt med våra göte borgare. D lättade väl trycket lite. Nej det där lät fel. Men aja ni fattar. mamma hade lagat supermycket mat. Som om hela göteborg skulle komma hit. Nyss bad hon mig smaka på hennes paj.

Hon: hur smakar det?

Jag: Hmmm. bra men lite rått.

Hon: Gör det?!

Jag: Nej, jag försöker leka matkritiker här!

Aja tillbaka till saken. Sen hade vi konset och "körfezt". Jag fårstår att lärarna kanske ville va litte morderna och stava med "Z". Men seriöst mordern betyder inte fjortizzzzz. haha. Nej men det var faktiskt en bra fezt och föreztellning. Vi gorde två nummer ur sound of music. (världens bästa musikal!) 8 som spelade familjen von trapp och maria. Jag var Lisel. Det var kul. Sen fikade vi på körfezten och  uppträdde. Sen åkte vi hem, jag och mina göteborgare som nu blivit kompisar åkte hem. När vi kom hem åt vi lite till sen lekte vi james bond i sängen. Eller det var typ en hinderbana man skulle göra en kulletbytta över mammas säng för att sedan landa på min madrass i sjutställning. I'm bond james BOND! Sen titta vi på vampire sucks den är rolig. Jag älskar twilight men det är inge fel på parodierna heller. Twiliht forever!!!!  Kan bara inte bestämma mig för om jag är team edward eller jacob!

Sen gjorde vi det man tillslut måste göra. Sov. Åhhh jag hatar att sova det är så trååååkigt. Man ligger ju bara ner och blundar och typ sover!


Nästa dag var det tråkig stads vandring och vi skulle visa dom vår tråkiga stad. Dom ska ju ta oss på liseberg och så ska vi ta med dom på stadvandring. Wow det går inte äns att jämföra. Fröknarna bara men vi har ju inget liseberg här. Men hallå! Arosfortet bio whatever! Okej visst det kanske inte var jätte tråkigt men ändå om man jämför med liseberg liksom. Vi gick in på borgården på slottet (fast vi visste inte om man fick) och sa att dom skulle känna på slottet för just där kanske gustav vasa tagit.sen försökte vi åka upp i skrapan men det var stängt. Sen köpte vi godis, sen fråga vi om dom ville se domkyrkan men dom ville hellre shoppa så vi gick till igor. Där var redan alla andra vi gick i grupper med 2göteborgare var. Alla åt glass där fast det var skoltid. Men jag trot man fick för alla gjorde ju det. Sen gick vi tillbaks till skolan och sa hejdå.

Men vi ses ju snart igen...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sami - 20 mars 2014 07:38


Hinner inte skriva så mkt ska dra till skolan nu och lära mig onödiga saker om kungar som allihop hette sammma sak och krigade och åt tills dom dog av fettma och en massa annan skit som hände för typ flera hundra år sen! Tänkte bara ladda upp en bild...

Av Sami - 13 mars 2014 21:23

Ja nu är det vår! Och jag börjar äntligen få med mig folk ut! Hela vintern har alla suttit inne alla raster med sina mobiler! Utom jag som är den där jobbiga typen som går runt "hallå kan vi nte gö nåt kul? kan vi inte gå ut?". Men alla bara nej, det...

Av Sami - 14 februari 2014 18:25


Glad alla hjärtans dag gott folk! Just nu sitter jag i bilen och är på väg till farmor. Hon fyller åt idag på alla hjärtans dag. Så nu ska jag åka och fira henne. (Vet inte ens hur mycket hon fyller... Bravo Smai!). Håller på att försöka rita ett gra...

Av Sami - 6 januari 2014 15:59

           Jag igen! Kände att jag måste blogga men kommer inte på något att skriva om. Där jag gillar bara att skriva om intressanta och roliga saker. Så istället för att göra korta inlägg om att man till exempel gick på toeneller nåt varr...

Av Sami - 31 augusti 2013 13:59

Jag märkte att det inte dirkt framgick så tydligt att det skulle bli lite uppehåll. Men det blev det i alla fall. I sommras var jag i brasilien. Först i Sao paulo och sen lite i salvador. Salvador är min favorit stad i brasilien av alla dom jag varit...

Presentation

HEEEEEEEEEEEEEJ!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Jag tänkte kanske ha en liten frågestund. Vad tycker ni? Ska jag ha en frågestund på bloggen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards