Alla inlägg under maj 2013

Av Sami - 26 maj 2013 12:49

I torsdags hade vi vårkonserer med skolan. Den var jätte kul först övade vi i konserthuset hela morgonen. Vi övade och gjorde soundcheck vi som skulle sjunga do re mi som jag berätta att vi sjöng för göteborgarna. För vi skulle sjunga den på vårkonserten också, vi fick en egen jätte fin loge! Sen gick vi femmor tillbaks till skolan. Vi hade en lektion där vi bara läste. det var fett bäst jag älska att läsa!!! Just nu läster jag ljudet av ditt hjärta, mycket mer än så och Anne på grönkulla. Jag gillar även att skriva själv.


På tal om detså är sitter jag i styrelse till en naturklubb för barn och unga, som jag och mina kompisar har startat för ett tag sen. Nu har vi flera medlemar och fått olika sponsringar från folk. Vi har olika evenemang för att samla in pengar och 5juni på världsmiljö dagen ska vi ha loppis och så planerar vi protester och sånt... Om du vill veta med så kan du kolla våran sida på facebook: nature rescue club eller vår hemsida: naturerescueclub.n.nu där står det hur du gör om du vill bli medlem. Men i alla fall är jag miljökulturansvarig och talesmann.    Så jag driver våran blogg NRCULTURE på devote. Jag kommer mest lägga upp noveller om miljön men lite annat kreativt också. Ni kanske inte viste det men jag är ÖVERKREATIV! I skolan t.ex va vi med i en tävling där vi skulle gör nåt om böcker. Vi delades upp i olika genre som vi gillar och varje grupp skulle gö nåt om den genre vi hade.  

Kompisar: Vi gör en tidning (som alla andra) om fantasy och hästböcker.

Jag: Vi gör ett jättestort konstverk av böcker och ställer ut på stan!!!!! 


Men i alla fall varför kan jag inte hålla mig till ämmnet!!! Vårkonsert var det ju! Aja sen åt vi luch och efter luch städa vi bänkarna, titta på film och fröken läste spökhistorier högt så det blev en mysdag. Sen tillbaks för rep i konserthuset. Vi övade andra delen av konserten där vi sjöng ver ur carmina burana. Carmina Burana är ett verk som skrevs på 1200talet, men hittades inte förrens på 1800talet tror jag i ett kloster.. äsch ni får googla. I alla fall var det gömt för texterna kan vi väl säga var lite otrevliga och ofräscha, och det var nunnorna och munkarna som skrivit dom! Dom skrev om allt dom inte fick göra. Sen skrev en gubbe musik till texterna senare. Och så måste vi sjunga dom för alla lärare tycker det är ett musikaliskt mästerverk! Men jag måste säga att dom är väldigt skickliga musikaliskt sett och texterna är ju på latin så vi fattar ju ändå inte nåt. Om det inte vore för att musiklärarna ska berätta om vad dom handlar om för att vi ska förstå vad vi sjunger om. 15.30 slutade vi. Jag och mina kompisar gick och åt på stan. När vi skulle gå till resturangen fick jag tokfnatt och blev tvungen att köpa ett paket singoallakex för att det skulle gå över. Jag vet konstigt! Mina kompisar fick vänta och blev sura på mig. Dom krävde skadestånd i form av kex. Men det gjorde inget hade ändå tänkt bjuda. Sen gick vi och åt. Sen gick en av mina kompisar i väg med några andra för vi ville göra olika saer så clara gick i väg med två andra i klassen medn jag, lollo och anonymisa gick till shoppingcentret och hitta på en jätte rolig tävling!


Shoppingcenterkapplöpning!

Den som ska vara domare tar sig ner på planet längst ner i shoppincenteret, alla tävlande står på samma plats längst upp när domaren kommer ner vinkar hen till dom där uppe, vilket betyder start. Kan man inte se varnn går ett sms lika bra. Sen finns det inga regler, den som först tar sig längst ner och hittar domaren som gömt sig i nån butik och hivefiver hen vinner och blir nästa omgångs domare.


Det var kul! Sen fick jag kuta för att hinna till konsert huset efetrsom vi i sound of music gänget skulle vara där tidigare. Vi bytte om och fixade myggorna. Sen var det konsert! Konserterna gick som smort! Vi fick stående ovationer. Det var jätte kul! På sista konserten grät alla nior. Jag höll på att också börja gråta då. Efter konserten gick jag och min kompis runt och delade ut gratis kramar till gråtande nior. Det är tradiotion vi brukar göra det varje konsert. Och så är det kul att se niorna le genom alla tårar. Kommer sakna niorna.

Presentation

HEEEEEEEEEEEEEJ!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Jag tänkte kanske ha en liten frågestund. Vad tycker ni? Ska jag ha en frågestund på bloggen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards