Alla inlägg under april 2013

Av Sami - 30 april 2013 16:20

Nu var det ett tag sen jag blogga men nu är jag här i gen. Whoop whop! Ville egentligen barahälsa glad valborg men kan ju passa på att berätta om göteborgarna vi hade här förra veckan. Jag går i musiklass och vi hade förra veckan utbyte med göteborgs musiklasser. 30 maj ska ni åka till göteborg. Vi ska på LISEBERG!!!! jag har faktiskt aldrig varit där, undra om jag vågar åka atmosfear. Har nån åkt den? Var det läskigt? komentera i så fall. Men i alla fall skulle det sova två göteborgare hos mig. Jag var ganska nervös. Man vill ju inte sabba allt första gången.  Så jag sa till alla mina kompisar att låtsas att jag var normal. Sen försökte jag komma på vad jag skulle säga. Anonymisa hjälpte mig. Tänk liksom om jag skulle säga: Hej. Jag är Samantha. Jag ska sova på golvet idag. Det hade ju varit lite pinsamt och otrevligt. Anonymisa trodde inte heller det var nån bra ide. Det gick inte så bra ändå. Vi fick 10m på oss hälsa. (värsta speeddejt typ?!) Jag blev jätteblyg helt plötsligt. Det värker jätte konstigt men jag kan vara blyg. När jag träffar någon första gången är jag typ alltid jätte blyg. Det är bara efter ett tag som det släpper och jag blir mitt riktiga jag som skriker om världens orätt visor och miljön eller är gal. Glad och galen och miljöaktivist det är jag det. Så jag presenterade alla utom mig själv typ. Det här är den och den och den. Ächs det blev bara knäppt. Sen övade vi inför konserten tillsamans. ja man kan väl säga att deras musiklärare använde väldigt stora gester när han dirigera och att ganska många stod och fnissa och att våran musiklärare hoppades innerligt att han inte skulle se det. Sen åkte vi hem och åt med våra göte borgare. D lättade väl trycket lite. Nej det där lät fel. Men aja ni fattar. mamma hade lagat supermycket mat. Som om hela göteborg skulle komma hit. Nyss bad hon mig smaka på hennes paj.

Hon: hur smakar det?

Jag: Hmmm. bra men lite rått.

Hon: Gör det?!

Jag: Nej, jag försöker leka matkritiker här!

Aja tillbaka till saken. Sen hade vi konset och "körfezt". Jag fårstår att lärarna kanske ville va litte morderna och stava med "Z". Men seriöst mordern betyder inte fjortizzzzz. haha. Nej men det var faktiskt en bra fezt och föreztellning. Vi gorde två nummer ur sound of music. (världens bästa musikal!) 8 som spelade familjen von trapp och maria. Jag var Lisel. Det var kul. Sen fikade vi på körfezten och  uppträdde. Sen åkte vi hem, jag och mina göteborgare som nu blivit kompisar åkte hem. När vi kom hem åt vi lite till sen lekte vi james bond i sängen. Eller det var typ en hinderbana man skulle göra en kulletbytta över mammas säng för att sedan landa på min madrass i sjutställning. I'm bond james BOND! Sen titta vi på vampire sucks den är rolig. Jag älskar twilight men det är inge fel på parodierna heller. Twiliht forever!!!!  Kan bara inte bestämma mig för om jag är team edward eller jacob!

Sen gjorde vi det man tillslut måste göra. Sov. Åhhh jag hatar att sova det är så trååååkigt. Man ligger ju bara ner och blundar och typ sover!


Nästa dag var det tråkig stads vandring och vi skulle visa dom vår tråkiga stad. Dom ska ju ta oss på liseberg och så ska vi ta med dom på stadvandring. Wow det går inte äns att jämföra. Fröknarna bara men vi har ju inget liseberg här. Men hallå! Arosfortet bio whatever! Okej visst det kanske inte var jätte tråkigt men ändå om man jämför med liseberg liksom. Vi gick in på borgården på slottet (fast vi visste inte om man fick) och sa att dom skulle känna på slottet för just där kanske gustav vasa tagit.sen försökte vi åka upp i skrapan men det var stängt. Sen köpte vi godis, sen fråga vi om dom ville se domkyrkan men dom ville hellre shoppa så vi gick till igor. Där var redan alla andra vi gick i grupper med 2göteborgare var. Alla åt glass där fast det var skoltid. Men jag trot man fick för alla gjorde ju det. Sen gick vi tillbaks till skolan och sa hejdå.

Men vi ses ju snart igen...

Av Sami - 14 april 2013 18:44

PÅ VÄG!!!!


  I bussen... åka åka åka och förstöra ozonlagret. Jag hade tänkt strejka om det inte var en biogasbuss men efetersom fröken vägra svara på om det var det så blev det inte så. Det kallas lurendrejeri men jag tror jag är lite tacksam till fröken ändå nu, även om ozonlagret håller på att förstöras av alla männinskans bajsiga påhitt.

    Ja här var min lilla sallad jämfört med Claras stoooora goooda kycklingsallad....


  Jag vet att ingen kommer tro oss men när jag och min kompisar satt och prata med Danny (Denny) så frågade vi på skoj om det var svenskalandslagets buss eftersom det stog svenska landslaget på hela bussen. Då sa han att det var det och att han brukar köra dom och berättade en massa om dom och att vi var lättare än dom att köra och så sa han att Zlatan brukar sitta längst bak och då råka jag skrika ut det så alla sprang dit och fota hans plats så sen hade typ alla lagt upp den här stolen på insta.


Vättern eller värnen eller vad det nu va... 

    Turning torso yeah!


  Där hade  våren kommit och ankorna. Kvack Kvack!

     Barda slottet. Varning för orcher och onormalingar!!!!!!!!

   En katapult från museumet. Tyvär fick man inte prova...   

 En gammal godis kiosk tyvär fick man inte prova den heller... Men skit i det det skulle säkert ändå bara smaka damm.      


     Tomtits avdelning med flygande bollar och ett mäta-känslor-test. Min kompis reagerade tydlingen mest på nakna människor och det behövde radio killen nämna i radio. Hon tyckte det var lite pinsamt särskilt som man hörde henne i bakrunden....


Det var min malmö resa!!! Men vi får se om jag får lägga upp bilden där jag borstade tänder i fönstret men jag tror inte det. Nej jag vågar inte... Tänk om dom på vandrarhemmet eller fröken läser bloggen då...

Av Sami - 5 april 2013 10:17

Hes svejs i godis skogen! Godis är godare än lingon så därför låter det bättre så. Jag är hemma hos farmor nu och kom på att juste bloggen! Man måste ju hålla det man lovar och jag skulle ju skriva så här är jag! Lika konstig som vanligt!    Jag tänkte berätta om när jag var i malmö med klassen. Som jg inte har berättat har vi varit med och tävlat i i vi i femman. Vi bandade men jag får tyvär inte säga hur det gick så lyssna på kvarts finalen på lördag i p4 12-13. Bara satt ni ve är det inte vi som är kräklingbo. (Förlåt men vem döper en skola så?) Nej känner mig så taskig nu men ändå. På västalands vi i femman sida kan man även lyssna på en serie i 4 delar om vår resa i malmö. Bussliv, vandrarhemsliv, malmöliv och tävlingsliv. Vandrarhemsliv är bäst. (Inte bara för att jag är med mest där hehe..) Men lyssna dom blev faktiskt bra  http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?ProgramId=3033&grupp=4503. Busligans årsmöte jajamän!

Vi ska se om vi kan få upp lite knäppa bilder här sen också. Har fått klartäcken från mamma nu. (typ.) 

Nedan här har jag sammantällt en lista på vad man ska och inte ska göra på en malmöresa med klassen.


Kul saker du måste göra:

1. Borsta tänderna genom fönstret på andra våningen på vandrar hemmet. Garanterat super kul! Då kan man ju äta godis hur sent som helst utan att gå ut efter 10.30 till toan och få skäll.

2. Titta på vampiresucks  och skratta så att du inte kan andas. OBS före läggnings tid så att man inte väcker dom andra.

3.Ligga och prata och titta på william spetz till sent på natten.

4. Skapa en busliga med killarna, buset blir ett fiasko, göra uppror mot killar na och ringa undra varför gunnar för pip varit otrogen sent på kvällen och tidigt på morgonen. (Hade vi inte väckt dom hade då ändå missat frukosten så det så.)

5.Få han från radion att göra et repotage om det.

6. Se turning torso

7. Se slottet där barda spelats in.

8. besöka sjöfarts museumet

9. Tävla i vi i femman

10. Kalla busschafören denny för danny

Saker du inte bör göra:

1. Tränga ner tre stycken i onormalingens säng. Särkilt inte med ett justin biber täcke.

2. Fisa på Jacob och Edward på onormalingens twilight täcke.

3. Glömma sängkläder och ta över oormalingens säng.

4. Titta på vampiresucks efter läggningstid och skrik skratta så man väcker dom andra som säger till fröken.

5. Kasta ut flaskor genom förnstret. (tänk om nån fått den i huvet kära anonyma kompis)

6. Glömma kameran

7. Glömma fotanär ens lärare håller upp dörren till godis afären. Det är ju ett historiskt ögonblick!

8. Sitta i fönstret när man har fest på rummet och ens kompis ska försöka öppna ens annans kompis kapsyla klaska genom att slå den i bordet mittemot fönstret och nästan få den i ansiktet.

9. Beställa fel sallad på resturang och få en said (sidosallad) sallad istället för en lika dan stor kykling sallad so en kompis. 

10. Råka berätta för busschaffisen och han i kiosken hur det gick.



Presentation

HEEEEEEEEEEEEEJ!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Jag tänkte kanske ha en liten frågestund. Vad tycker ni? Ska jag ha en frågestund på bloggen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards