Alla inlägg under juli 2012

Av Sami - 24 juli 2012 14:42

I Torsdags och onsdags var jag och anonymisa på lajv period 2. Jag ska försöka få upp bilder. Imoorn ska jag dit igen men anonymisa kan tyvär inte. Men stiffo sa att hon kanake skulle följa med. Men i alla fall tänkte jag berätta om när jag och anonymisa var där. Lajvet var jätte rolig. vi var folk från ett land. Beperken. Där fanns fyra olika folkslag som vi fick spela. Det fanns dom som likna hundar och var trofasta men lite dumma, dom som likna fåglar som var pratglada och snabbt la märke till saker, Dom som likna reptiler som var hemmlighetsfulla och lite opolitliga och dom som likna stora kattdjur som var stolta, planerande och lite eggoistiska. Jag och anonymisa spelade. Men fick välja folkslag, namn och karaktär och göra sin egen roll. Det var  ett ont land kwaad som höll på att ta över beperken. Så ungdomar därifrån smuglades ut till magikernas ö för att väcka dom sen länge döda magimästarna till liv. För att lära sig magi på nytt.Men kwaad hittade oss på magikernas ö och försökte ställa tilldet för oss och kidnappade ungdomar för att tömma dom på kraft. Jag blev kidnappad. Det var jätte roligt. Hihi. Men med hjälp av en demon som råkat komma ut ur dödsriket i ställe för den femte magi mästaren lyckas vi besegra dem. och få dem att tro att de är våra bästa vänner och glömma allt förflutet. I ut byte vil hon ha själar och andekristallen . Men när ett problem var över börja ett en Anaat demonen tar mer makt och och blir allt ondare. Samtidigt är ett horn från kwaad kvar på ön som användes för att tömma ungdoram på kraft som kan vara väldigt farligt. andra dagen som jag berättar om nu blev jag sjuk eftersom jag hade blivit kidnappad. Det var kul. Jag sa att jag drömde konstiga drömmar och så jorde jag konstiga saker.


Lajvet var rolig men på luchen hände an annan rolig sak. Min kompis, anonymisa bjöd mij på glass. Hon sa att hon bjöd om jag jick fram och sa hej framtids människor till dom i kiosken. Vi hade ju fortfarande lajvkläder på oss. Så jag jick fram och sa var hälsad framtids människa. Jag vill ha en sådan framtids glass. Dom bara fnissa. Märkliga framtidsmänniskor. Det var roligt. Och glassen var gooooood!!!!


Tack anonymisa.

Och föresten skulle jag hälsa från henne på bloggen.

Hej Hej!  

Av Sami - 15 juli 2012 20:00

Var på lajv på östra,  det var roligt. Ska se om jag får tag på lajv bilder. Men i så fall blir det från nästa period. Då detta var sista dagen. Vi spelade magiker från fyra olika länder. Lurth, som höll på med luft magi, arrde som höll på med jord magi, brand som håller på med eld magi och zee som jag var med i som höll på med vatten magi. Mina kompisar julia och asta följde med. Och astrids shcyssta kompis wilma. Julia var med i arrde och wilma och asta i lurth. men i alla fall dom fyra länderna låg på en kontinent som hette kalmeren. och bråka mycket men nu var dom tvungna att samarbeta för att besegra det onda beperken som inte var onda utan bara förtrollade av det onda landet quaat. Sen hade det kommit en ny ond magi till ön som förbjudits för hundra år sen. Sen visade sig att det va. Heleren som var förädaren för han skrev ett brev och tog livet av sig. Men först så överförde han sina kunskaper till en tjej där. Efteråt bada vi!!!!! Och hoppa hopp torn. Julia ville inte hoppa först för hon trodde det skulle ligga en cykel på botten. Men sen lovade jag henne en halv lakriss och då hoppa hon. Sen var det några killar där en tog en godis från mig då blev jag lite arg. och mörda honom lite men inte bokstavligen. SEn sa en annan att julia hade stora tänder då sa hon att han hade stor mage. Sen ut mana vi dom på att hoppa baklänges från högsta det vågade dom inte. HAHA! Det vågade vi!                       Här är inte jag med men nåra andra

Av Sami - 13 juli 2012 12:15

I går kom jag hem från farmor jag var i hennes sommarstuga i fyra dagar och dom har inte så bra teckning. Men i alla fall det blir ett inlägg i samma stil som förra gången.


Dag 1:

Vi åkte in till sysslingarna lova o ville. Var där ett tag sen åkte vi och plocka jaordgubbar på ett sånt här själv plocknings ställe.Jag plocka mest!!!!! 6 KILO JORDGUBBAR!!!! Så nu har jag 6kg jurdgubarr i frysen. Fast ajg åt ganska mycket så man kan säga att jag plocka 7kg hehe... Dom hade djur där också Mina sysslingar klappa kaninen ochgeten som jag lyckades locka fram. Jag klappa getterna och hönan. Det var svårast att klappa hönan. hihi.


Dag 2: Åkte in till sysslingen igen. Vi lekte med hennes kompis. Först tog vi sparkarna och skulle spioneera på folk. Vi sog en mystisk kvinna vi förföljde. Tills vi tappa bort henne. Och så tala vi vårt hemliga språk satt ingen skulle fatta. Sen gjick vi tillbaka hem till lova. Och va lite i hennes rum sen skulle vi äta luch. Vi gömde oss men blev upptäckta. Så vi gick ner och åt  luch. Sen var hennes kompis ttvungen att gå hem. Just nät vi kommit på en jätte bra sak att jöra:( För det jätte bra vi kommit på  att göra var att göra e karta och kasta in i hennes lillebrors rum där han och hans kompis va. vi skrev typ gå ner för trappen, 3 steg åt höger 6 fem åt vänster och nu 17 rakt fram osv... typ. Sen (vi fick hjälpa dem lite) Hittade dom en karta till i brevlådan över huset och gårdenmed  ett kryss där skatten låg. Och skatten ja... Ett papper med texten


HAHA VI HANN FÖRE ER!!!!!

TITTA UPP I VILLES FÖNSTER!!!!


Och när dom titta upp i fönstret såg dom oss med en skattkista och en stor godis påse. Men dom fick godis sen. Sen jorde vi jorgubbs smothie och milkshake. Medan dom gjorde en karta åt oss. Vi hitta skatten ganska lätt som var en ask med körsbärstabletter. Sen drack vi milkshake. Sen åkte vi till sätrabrunn. Fast vi släppe av villes kompis på vägen för han skulle hem. Först tänkte vi bada men sen ville vi hällre plocka blåbär i skogen och bygga en koja. Så då bojkottade lovas pappa också badet och följde med oss. Lovas mamma, mormor och min farmor fick bada själva. Först plocka vi blåbär, sen skulle vi bygga koja. Men det blev inte så mycket koja för jag kom på en sak. Eftersom alla vet att det spökar på sätrabrunn tänkte jag att vi kanske kunde jaga spöken. Så jag berätta för jocke lovas pappa om en spök app man kunde ladda ner en spök radar som känner av och visar var spökena finns. Han tyckte det lät kul och ladda ner den. Men det ångra vi lite senare då vi blev jagade runt halva sätra brun av två spöken. Inte ens vår nödskyddscirkel funkade. Vi sprang i panik tillbaka mot badet. AHHHHHHHHHHHHHHH! Vi överlevde. Det var läskigt men lite spännanade.


Dag tre:

Åkte in till in på släkt träff när farmors syster fyllde år. Först fika vi, Sen åkte jag och bada med tre av mina sysslingar, (har 22 i sverige i brasilien ännu fler hihi) Sen kom vi till baka och fika igen. Sen hade min stora syssling maja ( hon är 22) lovat mig att jag skulle få rida. Så vi red ut fast hon gick för hon ville plocka blommer. Min syssling hillevi vilee också rida så hon fick rida ponnyn dom är fodervärd åt. Fast eftersom hon var mindre fick hons mamma leda hästen. Det var kul. Vi red i en timme inte så mycket men fick lite ont i baken i alla fall. Jag red på sälg han är en nordsvensk och jättee snäll. Det var kul. Jag går inte i ridning jorde förut men vill för allt i världen börja igen. Brukar ju besöka stallet i alla fall. Och jag kanske skulle få rida mer nästa gång jag kom. och jag kan ju lite men vill absolut lära mij mer.


Dag 4: Vi vakna och jag slappa lite sen baka jag och farmor. Min gulle farmor. Vi bakade lyckade ingefärs kakor med faster och farmor bakade lyckad brun pepparkaka. Men missluckade mums mums som var min ide. Förra gången bakade vi lyckade syltgrottor men misslyckade pajer som var min ide.


       


ETT GALET ÄVAENTYR MED ALT FRÅN HÄSTAR

                                                  
                        BLÅBÄR

OCH

                                              SPÖKEN

:D

Av Sami - 7 juli 2012 18:30

ledsen att jag inte skrivit på länge men jag har varit i sommarstugan ho farmor där teckningen är blääääääääääääääääää! men allt annat var bra. och nu tänkete jag bäretta lite om de.


Dag ett:

Jag åkte till min syssling lova och först var jag och hoppa studsmatta med hennes lille brosa. Hemma hos deras mormor Sen kom hon hem och jag hoppa lite med henne och hennes kompis. Sen jick alla vi tre in och spela tv-spel med hennes lille brosa. Vi spela monster buzz. Sen hade vi lite vatten krig med vatten ballonger. Sen var hennes kompis tvungen att gå hem. Så då var det bara jag, lova och hennes lillebror ville. Vi tyckte inte det räckte med några fjuttiga vattenballonger så vi tog fram vatten slangen och spruta mycket på varandra det var iskallt men strunt it. Sen jick vi hem till lova och grilla. Och körde fotbollsmatch mot hennes pappi. Sen åkte jag och farmor hem till sommarstugan.


Dag två: Åkte in till sysslingen igen. Vi badade på sätra brunn med hennes mamma, hennes mormor, lillebror och med min farmor. RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRROLIGT. Sen följde ho me till sommarstugan alltså lova. Vi hade först inget att göra. Men sen kom hon på att vi kunde göra en katt korg åt katterna. åt älskade gulis och lurvan   . Det blev en jätte bra katt tvåvåningshus. Dom har använt den lite. Ska be farmor ta ett kort på katterna och på korgen som vi byggde så hon kan maila mej och jag uppdatera här. vänta jag gör det på en gång... till baka igen. Hoppas bilderna kommer. Hennes mormor cyklade dit vilket var väldig lååååååååååååååååååååååångt. 2 mil. vi fick för oss att vi ville bada. ja, ta ett litet kvälls dopp. Så faster skjusta ner oss till stävresjön. Vi hoppa från bryggan direkt för att slippa vissa komplikationer som tortyr. i det kalla vattnet. kaaaaaalla vattnet. mamma mia! sen dök vi lite under bryggan och leta musslor.


Dag tre:

Gjorde lite allt möjligt roligt typ slappa.



 


STÄÄÄÄVRE!


Ps: älskar fortfarande william spetz. Ska tjata på mammut tills jag också får börja video blogga.


Varning! Kan bli onormalt!



Av Sami - 1 juli 2012 13:38

Hej sitter hemme och har tråkigt sen jick jag in på youtube och då blev det kul. Var nerepå cityfestivalen både i förrgår och igår. Hade dansuppvisning båda dagarna men fredans var bäst då dansade vi för loreen. Hon blev jätte glad! Och jag fick en kram!!!!!!!! I vår egna loge som vi fick fanns massor av godis, frukt och dricka det var gott!!! sen efteråt gick jag runt med min kompis till ett. Med våra mammor. På lördagen var det en mindre föreställning så då hade vi mer tid att gå runt. Jag köpte en klänning som jag kan ha på lajvet på östra. Jag jillar lajv :). sen en humörs ring och självklart godis och glass. godiråtta som jag är. sen åkte vi karusell och käka karamell. Vi tog massor med bilder ocg jorde en film om hur man blir en fjortiz. för att driva liteme fjotizar. hehe. vi var kvar till ett då också.


för ett tag sen upptäckte jag william spetz han är skitrolig  och påminner lite om mig han är också onormal.   

Funderarpå att också börja vlogga. Ska diskutera med mamma.


Presentation

HEEEEEEEEEEEEEJ!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Jag tänkte kanske ha en liten frågestund. Vad tycker ni? Ska jag ha en frågestund på bloggen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards