Direktlänk till inlägg 24 juli 2012

la la la la lajv!

Av Sami - 24 juli 2012 14:42

I Torsdags och onsdags var jag och anonymisa på lajv period 2. Jag ska försöka få upp bilder. Imoorn ska jag dit igen men anonymisa kan tyvär inte. Men stiffo sa att hon kanake skulle följa med. Men i alla fall tänkte jag berätta om när jag och anonymisa var där. Lajvet var jätte rolig. vi var folk från ett land. Beperken. Där fanns fyra olika folkslag som vi fick spela. Det fanns dom som likna hundar och var trofasta men lite dumma, dom som likna fåglar som var pratglada och snabbt la märke till saker, Dom som likna reptiler som var hemmlighetsfulla och lite opolitliga och dom som likna stora kattdjur som var stolta, planerande och lite eggoistiska. Jag och anonymisa spelade. Men fick välja folkslag, namn och karaktär och göra sin egen roll. Det var  ett ont land kwaad som höll på att ta över beperken. Så ungdomar därifrån smuglades ut till magikernas ö för att väcka dom sen länge döda magimästarna till liv. För att lära sig magi på nytt.Men kwaad hittade oss på magikernas ö och försökte ställa tilldet för oss och kidnappade ungdomar för att tömma dom på kraft. Jag blev kidnappad. Det var jätte roligt. Hihi. Men med hjälp av en demon som råkat komma ut ur dödsriket i ställe för den femte magi mästaren lyckas vi besegra dem. och få dem att tro att de är våra bästa vänner och glömma allt förflutet. I ut byte vil hon ha själar och andekristallen . Men när ett problem var över börja ett en Anaat demonen tar mer makt och och blir allt ondare. Samtidigt är ett horn från kwaad kvar på ön som användes för att tömma ungdoram på kraft som kan vara väldigt farligt. andra dagen som jag berättar om nu blev jag sjuk eftersom jag hade blivit kidnappad. Det var kul. Jag sa att jag drömde konstiga drömmar och så jorde jag konstiga saker.


Lajvet var rolig men på luchen hände an annan rolig sak. Min kompis, anonymisa bjöd mij på glass. Hon sa att hon bjöd om jag jick fram och sa hej framtids människor till dom i kiosken. Vi hade ju fortfarande lajvkläder på oss. Så jag jick fram och sa var hälsad framtids människa. Jag vill ha en sådan framtids glass. Dom bara fnissa. Märkliga framtidsmänniskor. Det var roligt. Och glassen var gooooood!!!!


Tack anonymisa.

Och föresten skulle jag hälsa från henne på bloggen.

Hej Hej!  

 
 
Ingen bild

Anonymisa

4 augusti 2012 20:41

La la la la la la la la la la la la la la la laaaaajv!
Visst var det roligt!
Bara så du vet Sami, lägger jag ner min blogg!

Sami

7 augusti 2012 16:32

ja det va roligt men varför lägger du ner bloggen?

 
Ingen bild

Anonymisa

7 augusti 2012 17:38

Har typ nt skrivit något och jag andvänder den aldrig

Sami

8 augusti 2012 16:55

kan du inte börja skriva igen den var så bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sami - 20 mars 2014 07:38


Hinner inte skriva så mkt ska dra till skolan nu och lära mig onödiga saker om kungar som allihop hette sammma sak och krigade och åt tills dom dog av fettma och en massa annan skit som hände för typ flera hundra år sen! Tänkte bara ladda upp en bild...

Av Sami - 13 mars 2014 21:23

Ja nu är det vår! Och jag börjar äntligen få med mig folk ut! Hela vintern har alla suttit inne alla raster med sina mobiler! Utom jag som är den där jobbiga typen som går runt "hallå kan vi nte gö nåt kul? kan vi inte gå ut?". Men alla bara nej, det...

Av Sami - 14 februari 2014 18:25


Glad alla hjärtans dag gott folk! Just nu sitter jag i bilen och är på väg till farmor. Hon fyller åt idag på alla hjärtans dag. Så nu ska jag åka och fira henne. (Vet inte ens hur mycket hon fyller... Bravo Smai!). Håller på att försöka rita ett gra...

Av Sami - 6 januari 2014 15:59

           Jag igen! Kände att jag måste blogga men kommer inte på något att skriva om. Där jag gillar bara att skriva om intressanta och roliga saker. Så istället för att göra korta inlägg om att man till exempel gick på toeneller nåt varr...

Av Sami - 31 augusti 2013 13:59

Jag märkte att det inte dirkt framgick så tydligt att det skulle bli lite uppehåll. Men det blev det i alla fall. I sommras var jag i brasilien. Först i Sao paulo och sen lite i salvador. Salvador är min favorit stad i brasilien av alla dom jag varit...

Presentation

HEEEEEEEEEEEEEJ!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Jag tänkte kanske ha en liten frågestund. Vad tycker ni? Ska jag ha en frågestund på bloggen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards